zaterdag 6 maart 2010

Ook al is het mooi weer, toch aan de kragen werken.


Deze week gebeurde er veel leuke dingen. Dinsdagavond naar het breicafé en had ik sokken mee om te breien.Nu was het er eerst wat donker zodat ik het niet goed zag en dus.... ging het verkeerd, al wat er klaar was kon ik weer uithalen. Annie de grote moter heeft een pronkrol bedacht om te maken als groep. Een soort stekenlap die je oprolt. Inmiddels ligt het startklaar om te beginnen, maar ik moet het patroon nog krijgen. Het lijkt mij erg leuk om te gaan maken en te zien hoe verschillend het door iedereen gemaakt wordt. Er is een begin gemaakt voor Hyves voor mij en ook dat is zeer spannend om te doen. 10 April geef ik een workshop in Spijkenisse met tasjes in "Kirishi een Russische Bandkant" vrijdag kwam daar een tasje voor klaar. En het boekje is nu klaar om geprint te worden. In plaats van fietsen vandaag met dat mooie maar koude weer heb ik de kraag met de rondjes afgemaakt. Vanmorgen eerst achter de naaimachine om lontwol tussen twee plastic banden vast te naaien. En daarna de band door de ringen te schuiven. Ik ben best tevreden met het resultaat en op de foto is een detail ervan. Als er plaats is komt hij in Schoorl op de handwerk tentoonstelling van de "Vrouwen van Nu". Geopend van 10 april tot 12 april van 10.00 uur tot 17.00 uur in het dorpscentrum "De Blinkerd" Heerenweg 150 te Schoorl.

2 opmerkingen: